Tillbaka till verkligheten - Nya tider nu!đŸš¶đŸŒâ€â™€ïž

Vaknade först idag igen (förutom Pontus som var uppe i ottan).

DÄ Charlie kommer att gÄ pÄ fritids nu nÀr jag börjar jobba sÄ Àr det nog pÄ tiden att vi svÀnger tillbaka klockan.
Att ha semester ger ju alltid en viss frihet, som att man inte kollar pĂ„ vad klockan Ă€r⏰, Ă€r uppe försent🌛, Ă€ter försent 🌭och sover för lĂ€nge.😮

Men hur ska man dĂ„ lyckas att Ă€ndra tillbaka?đŸ€·đŸŒâ€â™€ïž
Det fungerar alltid dĂ„ligt hĂ€r hemma!đŸ€” Det blir alltid att man fĂ„r bita i det sura Ă€pplet 🍏och vara trött,😮 första tidiga morgonen man ska gĂ„ upp.
Charlie brukar ju vara vÀldigt trött efter en dag pÄ fritids, sÄ dÄ brukar det lösa sig sjÀlv med att han somnar tidigt efter, men det Àr ju inte fritids varje dag.
Det Ă€r inte en dans pĂ„ rosor direkt. đŸ€ŻÂ 
 
 
SkĂ€rmtid fĂ„r det bli igen och sen tycker jag ju att det Ă€r bra om dom lĂ€ser nĂ„n bok.📚 Det Ă€r ju 4 veckor kvar till skolan börjar sĂ„ det Ă€r ju inte fel, tyvĂ€rr tycker inte barnen som jag 🧐😬
SĂ„ nu blir det att tjata!😖
 
Idag Ă€r första dagen utan godis och chips. Hur lĂ€nge har vi inte bestĂ€mt men vi mĂ„ste börja iallafall. Första veckan Ă€r vĂ€rstđŸ„” vet jag av erfarenhet.  
 
Vi började iallafall dagen med en lĂ„ngpromenad ned till VĂ€ttern och badade. Det var riktigt vĂ„gigt 🌊. Inte lika varmt som igĂ„r men friskt.
 
 
Nu Ă€r det ju inte sĂ„ mĂ„nga kilometer men det Ă€r brant. ⛰
Vi bor pĂ„ Öxnehaga, högt belĂ€get 120 m över VĂ€tterns yta.
Jobbigt men en god start tĂ€nkte jag, Charlie var inte lika imponerad. 😅 Men Tyra hĂ€ngde pĂ„ utan gnĂ€ll.
 
 
I morgon börjar jag jobba igen. Börjar klockan 13 sÄ det Àr ju inte tidigt iallafall. Men tar det inte alltid emot att gÄ till jobbet första dagen efter semestern? 
 
 
KvĂ€llen till Ă€ra sĂ„ blev det krĂ€ftor som jag fick av Janne och Maggans granne sĂ„ varför inte fira av semestern med nĂ„tt extra gott!🩂 
 
 
 

Kommentera hÀr: