Orsa, en riktig pärla!😍

Sov natten på rastplats Stensele, Storuman. Vid Umeälven.
 
 
12 grader nu på morgonen när vi fortsätter söder ut med inlandsvägen.

Vi stannar till i Vilhelmina. Det var där vi spenderade en vecka förra året. Så mysigt stad! 😍 Jag minns att jag blev så ledsen att vi behövde åka hem.😥 Bodde då på Saiva camping, rekommenderar verkligen den. Där fiskade vi varje kväll och njöt av solnedgångar som är så vackra. 
 
Lite grått idag så bjuder på en bild från förra året.
 
 
 
 
De har en ett litet varuhus Tallen ICA.😍 Här hittar man allt man kan önska. Som ett mini Ullared.
Här ingår allt i mjukglass. 🍦De har t.om. sås i botten i struten. 🤗 Bra bild blev det inte, för jag hann inte förrän alla hade börjat äta.😅 inkl. mig själv.
Äkta jämtländskt tunnbröd måste man ju köpa också.
 
Passerar en hel del ställen, några får följa med på ett hörn. 📸 #tragglamil
 
 
 
 
I Östersund blev det lunch.
Sedan var vi på rull igen, såg inget sjöodjur i Storsjön detta året heller.🐉
 
 

Graderna ökar ju närmare vi kommer söderut iallafall.
Säga vad man vill om Sverige men skog har vi!
🌲🌳🌲🌳🌲🌳#inlandsvägen🌲🌳🌲🌳🌲🌳
 
 
 
Nu är vi på Orsa camping. Så i natt är vi grannar med Kalle Moraeus😃
 
Det är så vackert häromkring! Barnen badar i (Siljan) Orsasjön i solnedgången. Jag och Pontus doppar åtminstone fötterna. Här är det 18 grader i luften och nog nästan detsamma i vattnet, intill strand iallafall.
 
 
Känns konstigt att solen går ner så tidigt här, när den aldrig gick ner ordentligt i Kiruna.😳
 
 Här 21.00 Orsa
Här 00.23 Kiruna

Det är väldigt mycket folk på campingen och svårt att hålla avstånd. Detta drar ner betyget nu i covidtider, men annars är det en fin camping! Väldigt populär för småbarnsfamiljer. Hade nog inte orkat med skriket en hel vecka kan jag erkänna.😱

I morgon åker vi vidare till Pontus bror med familj i deras sommarstuga. 😃
 
 
Bild från Abisko.

Kommentera här: