Once a upon a time - hörde jag tjat?

Fick sova bättre i natt så det var skönt. Vill ju inte hamna i en ond spiral.🥴🌪

Vacker var himlen 05.02🌞
 
 
Dessvärre känner man av tröttheten även dagen efter och med en god natts sömn. 🤭

Dagen på jobbet har varit ok. Idag har jag varit överallt kan jag säga. Att det finns att göra på en akutmottagning är då säkert. Har man inte jobb så gör man sig.🤯

Att komma hem efter ett arbetspass och veta att det varit 3 tonåringar hemma idag och varken diskmaskin är tömd eller fylld och att sysslor inte är gjorda. Då blir man lätt en tjatig mamma och tjatig och tjatig och tjatig. 

Funderar ibland på vad jag brukade göra hemma i åldern 13-17 år och inse att jag hade det väldigt bra. Barnvakt har jag varit åt mina yngre syskon och diskat innan vi hade diskmaskin men mamma var alltid hemma. Det fanns alltid mat när jag kom hem.

 
Det tog många år innan jag kunde förlika mig med att det inte alltid var som när jag var liten, även om jag försökte så hårt. Skillnaden var ju trots allt att jag jobbade och t.om. heltid ett tag. Men hur svårt är det inte att inte se damm och saker som ligger på fel plats och resa sig upp om man så satt ner rumpan i soffan två minuter.

Nu kanske det låter som jag aldrig gör något annat än plockar, fick t.om. en fråga för nått år sen om jag var likadan hemma som på jobbet. Sanningen är att jag faktiskt är väldigt lat. Fixar gärna allt så det ser bra ut men kan lätt sitta och kolla serier och filmer när jag är klar. Går ut och går för sällan och säkert något mer.

Nu skulle ni se (nästan så man tror att hon ser vad man skriver) 😆
Tyra frågar om jag vill ha hjälp med att städa då min bror med familj kommer i monn. 🤗
(Hon är rätt duktig att hjälpa till när hon vill. 😻)
Toaletten önskade hon för att där kan de spela hockey då de spolar av golvet och skrubbar det med skurborstar 😂
 
 

I monn är jag ledig! 🤗 Så nu är bara frågan?
 
Vad blir det för mat?🍱🌮🍟🍕

(Tar gärna emot tips på roliga maträtter!)

 
 
 
 
 
 

Kommentera här: