💩DjĂ€knesundetđŸȘšđŸ˜

IgĂ„r kvĂ€ll blev vi bjudna pĂ„ grillat, mycket gott!!😍(Jag Ă€r fruktansvĂ€rt dĂ„lig pĂ„ att ta kort pĂ„ mat och grill, det som jag egentligen tĂ€nkt göra.)😟
 
Efter maten Ă„kte vi en svĂ€ng i DjĂ€knesundet, Karlsborg💩đŸȘšđŸŠâ€â™‚
 
Efter ett Ă„rs tjatande sĂ„ var vi Ă€ntligen i nĂ€rheten.😅 Klockan var 18.30 nĂ€r vi Ă„kte frĂ„n Rosendala och det ligger ca. 20 min bort. NĂ€r vi kom dit sĂ„ mötte vi flera förĂ€ldrar med trötta barn som traskade upp de ca. 500 metrarna som det Ă€r mellan parkeringsplats och stranden. De har byggt ut parkeringen och i gengĂ€ld startat upp med parkeringsavgift. 💾 kl.10-20 varje dag! 🙄
 
 
 
Solen hade försvunnit frĂ„n högra sidan av viken. Det finns klippor att hoppa ifrĂ„n och vattnet Ă€r faktiskt varmare Ă€n det brukar vara i VĂ€ttern (enligt familjen). Jag agerar fotograf istĂ€llet, 📾 till mitt förtret, dĂ„ jag Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n att fĂ„ sĂ„ fina bilder som jag vet att jag skulle kunnat fĂ„, om vi kommit tidigare pĂ„ dagen😏
Men visst Ă€r det fint! VĂ€ttern Ă€r vacker!😍
 
 
 
 
 
 
 
Att hoppa frÄn klippor Àr nÄgot som alltid lockat vÄra barn. Det hÀrligt att de inte Àrvt min rÀdsla för vatten. Gillar visserligen VÀttern!
 
 
HÀr klÀttrar de upp pÄ andra sidan.
 
 
 
 
MyskvĂ€ll med frĂ„gelek, vi fick verkligen gnugga geniknölarna,đŸ€”Â  vinn fin, fina priser😂
(Man mÄste verkligen ha varit hÀr för att förstÄ.) Det Àr kallt och vi boar in oss med plÀdar. Temperaturen visar 17.5 vid 22.00. Varmt kan tyckas men nej. Det dricks gott och spelas badminton. 
 
Har varit jĂ€tte duktiga med att skydda oss mot mygg i Norrland men slarvade nu och vad mygg och bromsbett vi fĂ„tt. Kliat sĂ„ i natt sĂ„ jag fick smörja med hydrokortison men det hjĂ€lpte inte sĂ„ mycket. đŸ€·đŸŒâ€â™€ïž

I natt lade vi oss för sista natten innan hemgĂ„ng. Tro det eller ej sĂ„ hade jag kunnat semestra lite till men barnen börjar verkligen sakna sina vĂ€nner och moppe 😆
 
Vi tackar för att vi fick komma och hĂ€lsa pĂ„ i Rosendala!đŸ„° Nu blir det hemresa.
 
 
 
Vi har nu varit i vĂ€g 18 dagar och kört 390 mil😬 Barnen har aldrig klagat, det var jag som klagade sista dagen. Det var sĂ„ deprimerande att kolla pĂ„ trĂ€dđŸ˜«
Som lÀngst var vi uppe i Abisko.

20 GB har gĂ„tt Ă„t pĂ„ mobila routern, all min surf Ă€r slut.🙃 Boven Ă€r alla mina hundra bilder🙈 Tur vi har wifi hemma.😃 Men det Ă€r tur att jag har bloggen för att minnas allt i huvudet Ă€r inte lĂ€tt och dagbok hade det inte blivit. Nu blir det ett minne för livet!😃

Vi har haft en fantastisk semester, bĂ€ttre Ă€n vad man kunnat drömma om. SĂ„ roligt att ni ville vara med!😍

Bilen Ă€r vĂ€ldigt ren haha vi har Ă„tminstone tvĂ€ttat den en gĂ„ng pĂ„ semestern.💩
 
 
För att fira av semestern sÄ blev det thai buffé pÄ Sanny Thai Restaurang i Karlsborg.⭐⭐⭐⭐
 
 
Nu Àr vi hemma. Att packa ur husvagnen Àr inte riktigt sÄ mysigt som att packa i. Vi har bokat tvÀttstugan iallafall. Glömde det i vintras efter SÀlen och det var sÄ surt att alltid behöva tvÀtta och ligga efter hela tiden.

Blommorna levde till 95% men det Ă€r mitt fel, borde stĂ€llt mina tomater och chili lite bĂ€ttre. De behöver ju faktiskt vatten varje dag om det Ă€r varmt.đŸ€Šâ€â™€ïž Men kom hem till dessa skönheter.đŸ€©
 
 

Kommentera hÀr: