Flytt, utbildning och så lite jobb på det 😅

Då jag inte känt att jag haft bilder till mina inlägg så har det blivit så att jag inte lagt upp något. Men tänkte nu att det kanske inte spelar nån roll.
 
 

Det känns nu helt ok med flytt och ser fram emot det! Har ju faktiskt önskat flytta till och från under en längre tid. Det känns bara som det är så himla mycket att göra med en flytt och vi har ju inte hittat nått bättre tidigare. 
 
Nu kan det ju verka som att det är lite överdrivet att börja röja inför flytten redan. Men saken är den att 30/8 så börjar jag plugga 50% också, vilket troligtvis kommer funka i kombination med mina 80% då jag har så många lediga dagar. Men visst blir det en utmaning! Det är ju trots allt +20 h i veckan under 2 år.

Inte nog med det så har jag räknat ut att vi måste fixa ett område varje vecka.
T.ex. kök, vardagsrum, förråd, uteplatser mm. Då man bott på samma ställe 13 år så finns det alltid några saker som bara står, ligger i garderober, lådor och skåp som verkligen inte behöver följa med.

Nu är det ju tur att jag brukar få ryck ibland och röja lite men det är ju alltid massa som blir kvar. Vad ska man egentligen spara? Jag har gardiner som jag haft sedan jag flyttade hemifrån som de senaste 10 åren inte varit i närheten av ett fönster. Men sen tänker jag ju alltid om nått år är det modernt igen. Tror många känner igen sig men hur ofta blir det så?

Så en dag i veckan är faktiskt nog!
 
Jag vill inte stå där sista veckorna och slita mig i håret och ha en puls på 120❤ för att det verkligen stressar mig att inte bli färdig i tid. 
 
 
 

Nu har ju också de äldsta killarna träning 5 dagar i veckan plus match på helgen.⚽️ Längre resor med A-laget kan det också bli. Då är det inte mycket tid kvar.🚃

Tex. nu är Pontus och Melvin iväg på cup i Katrineholm med fotbollen. De åkte igår och ska vara där till söndag. ⚽️ Vilket vi hoppas går bra! 👏Heja! Heja!🏆❤

I tisdags började jag med sovrummet minus kläder. Gick även ner med massa saker till förrådet som bara stått överallt som jag tänker att vi kan rensa ut när vi tar stora förrådet. Skor, pjäxor, skridskor hua😅

Det känns som vi redan slängt massor. Hade jag gjort detta innan så skulle vi haft mycket mer plats. Men vad det tar tid och kraft! 🥵
 
🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠🏠

Vätterhem var här för att besiktning av lägenheten innan de ska lägga ut den för uthyrning. Vet inte varför jag stressar upp mig över sånt.🙀
I vilket fall så fick vi inte vara hemma under tiden. Covid tider.💉😏

Men vi passade då på att skjutsa Charlie till en kompis.😃
 

Jag har fått lite svar nu gällande utbildningen. Jobbet står för böcker, närträffarna vi har och resekostnader. Men praktiken får man stå för själv. Känns inte ok att man inte prioriterar vidareutbildningar till undersköterskor på akuten.
 
 
Men vi ligger ju alltid efter sjuksköterskorna. Så om 15 år så är vi kanske lika.
Vi måste ju också tänka på att när undersköterskor får skyddad yrkestitel så borde det höja statusen för undersköterskor.
Men kommer kräva att man följer en viss kursplan och vi kan då behöva läsa upp vissa ämnen.
Min förhoppning är att man i framtiden ska kräva att man har rätt inriktning för det arbete som man utför. Detta för att höja kvalitén i vården. Speciellt i äldrevården som nu bemannas till stor del av folk utan vårdutbildning.

Men nu blir det film och tacofredag! 🌮
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Louisekm:

Jag hoppas också att det blir skillnad på yrket undersköterska när det blir skyddad titel. Jag skulle också så gärna vilja läsa den kursen. Jobbar du på akuten i jönköping? 😊

2 Louisekm:

Jag hoppas också att det blir skillnad på yrket undersköterska när det blir skyddad titel. Jag skulle också så gärna vilja läsa den kursen. Jobbar du på akuten i jönköping? 😊

3 Louisekm:

Jag hoppas också att det blir skillnad på yrket undersköterska när det blir skyddad titel. Jag skulle också så gärna vilja läsa den kursen. Jobbar du på akuten i jönköping? 😊

Svar: Hej! Ja, jag jobbar på Akuten Ryhov. 😃
vemorkarbrysigkicki.blogg.se

Kommentera här: